Utólag motorizálható, a hozzá való Halling-féle motortípus: Varioantrieb (30 mm)

Négy ablakos "füzesi acélvázas" kocsik
avagy BVV F, G, H és K típusok

A II. világháború, illetve az '56-os pusztítások után esedékessé vált a régi
villamoskocsik nagyjavítása, amely során -sok más újítás mellett-
acélvázasították őket, átépítették a homkolfalaikat, teleszkópajtót
kaptak, és néhány típust ikresítettek. Ez a villamos jelleg lett, az 1000-es
típussal együtt, az 1960-70-es évek legmeghatározóbb eleme, és
nagymértéken meghatározta Budapest városképi arculatát is.Ezen
négy típus közül nem sok maradt meg Budapesten. 1985-ben a 2624-es
pályaszámú kocsit egy holland villamosbarát megvásárolta, ahol egy jármű-skanzen
tagja lett, és ünnepi felvonulásokon vett részt Amszterdamban.
2004-ben a jármű ismét "visszahonosításra" került, Budapestre.
A 2576-2577-es pályaszámú ikerpár pedig egy angliai múzeumba került.
.

 
 

<< Vissza